Nova pravila tehničkog pregleda vozila u Srbiji postavljaju pred vozače i nove zahtjeve koji podrazumijevaju i dodatne isprave, potvrde i deklaracije.

Radnici na tehničkim pregledima imaju pune ruke posla jer im je, pored stručnog znanja iz tehnike, potrebno i pravno obrazovanje za tumačenje pojedinih odredbi.

Najviše ovih dana ima problema sa automobilima registrovanim 2014. godine, a uvezenim 2013, za koje se mora utvrditi da li su prošli pregled Auto-moto saveza Srbije prilikom uvoza.

Ako vozač nema carinsku deklaraciju koju je priložio prilikom registracije, neće moći da prođe tehnički pregled. Moraće ponovo da uzme cijeli dosije iz MUP-a kako bi registrovao vozilo, prenosi Alo.

– Osnovni problem je što se carinska deklaracija čeka, nekada sedam dana, nekada 15, sve zavisi od toga koliko im treba da iz arhive izvuku tu registraciju i kada je prvi put urađena – imate motoriste koji su 2004. uvezli vozilo, a registrovali ga 2015 – objašnjava Marko Manojlović iz Tehničkog pregleda “10 plus”.

Domaća vozila, na primjer “jugo”, imaju problema sa pojasevima na zadnjem sjedištu.

– Svi automobili koji su prvi put registrovani poslije 1985. moraju imati izvedene priključke za zadnje pojaseve. Poslali smo pitanje Agenciji šta to tačno znači. Trebalo bi da se organizuje savetovanje i za nas kontrolore, da li to znači da se samo izvede da ima gdje pojas da se udjene, a da ne mora da se ima pojas – kaže Manojlović.

Ako je kojim slučajem neko sa stuba skinuo naljepnicu proizvođača o ukupnoj masi vozila i nosivosti, vozač neće moći da registruje vozilo.

Morat će u tom slučaju da se obrati proizvođaču koji će kroz nekoliko nedelja dostaviti originalnu nalepnicu čija cijena je od 30 do 150 eura.